meta name="enamad" content="927847" />

علامت های سرطان معده چیست؟ ,

menuordersearch
elekterokala.ir
۱۴۰۱/۴/۱۵ چهارشنبه
(19)
(0)
علامت های سرطان معده چیست؟
علامت های سرطان معده چیست؟

سرطان معده یک بیماری است که در آن سلولهای بدخیم در داخل معده ایجاد می‌شود سن افراد، رژیم غذایی و بیماری معده می‌تواند باعث ابتلا به سرطان معده شود علائم سرطان معده شامل سوء هاضمه و ناراحتی معده و درد است

معده یک عضو J شکل در شکم فوقانی است. این بخشی از سیستم گوارش است که مواد غذایی (ویتامین ها، مواد معدنی، کربوهیدرات ها، چربی ها، پروتئین ها و آب) را در مواد غذایی که خورده می‌شوند و مواد زائد را از بدن دفع می‌کند، پردازش می‌کند. غذا از گلو به معده منتقل می‌شود و از طریق یک لوله توخالی و مضر به نام مری است. پس از خروج از معده، غذای هضم شده به قسمت روده کوچک و سپس به روده بزرگ منتقل می‌شود.

بزرگ شدن آناتومی سیستم گوارشی نقوش نشانگر مری، کبد، معده، روده کوچک و روده بزرگ است مری و معده بخشی از دستگاه گوارش فوقانی است.
دیواره معده از 3 لایه بافت تشکیل شده است: لایه مخاطی (درونی)، لایه عضلانی (وسط) و لایه سرمی (فراگیر). سرطان معده در سلول هایی که لایه مخاطی را تشکیل می‌دهند شروع می‌شود و از طریق لایه های بیرونی رشد می‌کند. تومورهای استرومای معده در حمایت از بافت همبند شروع می‌شوند و از سرطان معده متفاوت است.

سرطان معده یکسری علائم اولیه دارد که شامل:

سوزش سر دل

دردهای شکم

احساس حالت تهوع و بی اشتها شدن

لاغر شدن

  زرد شدن پوست و سفید پوستان
  استفراغ
  بلعیدن دشوار
  خون در مدفوع

سرطان معده ممکن است از معده به سایر قسمت های بدن انتقال یابد، به ویژه کبد، ریه ها، استخوان ها، پوشش شکم و گره های لنفاوی.
شایع ترین علت عفونت توسط هلیکوباکتر پیلوری باکتری است که بیش از 60٪ موارد را تشکیل می‌دهد. سیگار کشیدن، عوامل رژیم غذایی مانند سبزیجات ترشی و چاقی دیگر عوامل خطر است. حدود 10٪ موارد در خانواده ها اتفاق می‌افتد و بین 1 تا 3٪ موارد به علت سندرم های ژنتیکی که از والدین به ارث رسیده اند مانند سرطان پرفشاری ناشی از ارثی .در اکثر موارد، سرطان معده در طول سالها در مراحل مختلف رشد می‌کند .
اگر سرطان در ابتدا درمان شود، پزشک راحت تر می‌تواند بیمار را درمان کند. درمان ممکن است شامل ترکیبی از جراحی، شیمی درمانی، پرتودرمانی و درمان هدفمند باشد. در سرتاسر جهان، سرطان معده چهارمین علت سرطان است و سومین علت مرگ و میر ناشی از سرطان 7٪ موارد و 9٪ مرگ و میر است.
عوارض بعد از سرطان معده

 

  تخمدان پاتوفیزیولوژیک و پلورال
  انسداد خروجی معده، اتصال مجاری معده و روده کوچک
  خونریزی در معده از واریس مری یا در آناستوموز پس از جراحی
  زردی داخل شکمی ناشی از هپاتومگالی

شما میتوانید برای درمان مشکلات معده از ترکیبنوش معده استفاده کنید

شماره واتساپ جهت سفارش

09226652536

 

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

instagramaparatsoroshtelegram
logo

تهران
واتساپ،تلگرام،ایتا،سروش،روبیکا پاسخگو
09226652536