meta name="enamad" content="927847" />

خرید اینترنتی رنگهای خوراکی / فروشگاه الکترو کالا ,

menuordersearch
elekterokala.ir
۱۳۹۹/۴/۵ پنج شنبه
(22)
(0)
خرید اینترنتی رنگهای خوراکی / فروشگاه الکترو کالا
خرید اینترنتی رنگهای خوراکی / فروشگاه الکترو کالا

 

رنگ پدیده ی جالبیه! نمیدونم باید بگم رنگ یا نور! خوب نوره که به اجسام می‌تابه و بازتابش به چشم خارق العاده ی ما میرسه و ما همه چیز رو زیبا میبینیم. من عاشق رنگ هام. یکی از چیزهایی که در غذا خوردن منو جذب میکنه رنگ غذا یا به طور کلی رنگ خوراکی هستش.

رنگهای خوراکی دو دسته اند یا طبیعی اند و یا شیمیایی. دسته ی اول رنگهایی طبیعی هستن که از مواد غذایی خوراکی گرفته میشه. معمولا این رنگها در اثر پختن کاهش پیدا میکنن و شدت رنگشون کم میشه. رنگ های طبیعی مثل رنگ زرد زعفران، رنگ قرمز لبو یا کلم قرمز یا شاتوت، رنگ سبز انواع سبزی جات به خصوص اسفناج یا جعفری، تمشک آبی برای رنگ آبی، کاکائو برای رنگ قهوه ای و انواع میوه ها، ادویه ها، مربا ها و شربت های خانگی.که با ترکیبشون میشه رنگهای دیگه را هم ساخت.

این دسته رنگ بی ضرر هستند و مطمئن. ولی خوب تنوع رنگیشون کمه. دسترسی به اونها معمولا سخته و یا در مواردی غیره ممکنه.


دسته ی دوم رنگهای شیمیایی هستن.قبل از هر چیزی بگم من همیشه با این رنگها مشکل داشتم. همیشه یک احساسی در درونم بهم میگفت نه! نباید از این رنگها استفاده کنی! اما کمی بعد فکر کردم و دیدم واقعا اگه من هم به شخصه از این رنگها استفاده نکنم آیا این رنگها وارد بدن ما نمیشن؟ همین ژله ها ی رنگ و وارنگ! تمام شکلات ها و کیک و شرینی ها حاضری! انواع تنقلات و کنسرو ها! یا میشه گفت 90 درصد چیزهایی که ما آماده میخوریم. روش نوشته حاوی رنگهای خوراکی مجاز! پس نباید خیلی هم سخت گرفت.فقط باید استفاده ی معین و محدودی داشته باشیم. در هر زمینه ای افراط و تفریط ناپسنده.

رنگهای شیمیایی هم البته معمولا بیان میکنن که از ماده ی طبیعی خاصی گرفته شده اند و انواع مختلفی دارن. برخی جامد هستند و به صورت پودر عرضه میشه. برخی مایع هستن و داخل شیشه هایی نظیر شربت به فروش میرسه قیمت آنها کم هستش ولی به خاطر مایع بودن اون در شیرینی پزی و کیک زیاد استفاده نمیشه.و برخی هم ژله ای یا مایع غلیظ اند.

رنگهایی که ما با اونها سر و کار داریم در آشپزی و شیرینی پزی معمولا از نوع ژله ای هستند. یکی از سوالات همیشگی که از من پرسیده میشه اینه که چه مارکی و چه رنگی هایی بخریم. اول از همه بگم که مارک های زیادی رنگهای با کیفیت تولید میکنن که متاسفانه تنها مارک های خاصی در حال حاضر در دسترس ما هستند.

پس ما دایره انتخاب وسیعی نداریم! اولین مارکی که من پیشنهاد میکنم صفار اصل (تاکید روی کلمه اصل، چون تقلبی اون هم در بازار هست)هستش. این رنگها غلیظ هستند و 4 سال هم تاریخ انقضا دارند،و در سایت گیاهان دارویی الکترو کالا به فروش می‌رسد

یک سری رنگهای ایرانی هم این روزها در بازار موجود هست که اسم اونها صفار هستش و میشه گفت کیفیت بدی نداره.

و اینکه چه رنگهای بخریم؟ بهتره رنگهای اصلی خریداری بشه و از ترکیب رنگ اونها بقیه ی رنگها درست بشه. رنگ زرد، آبی، قرمز + رنگ قهوه ای یا مشکی که در دورگیری کارها خیلی کاربرد داره. از ترکیب سه رنگ اصلی میتونید تمام رنگها را درست کنید. مثلا :

رنگ زرد + رنگ قرمز = نارنجی

رنگ زرد + رنگ آبی = سبز

رنگ آبی + رنگ قرمز = بنفش

یا در تزیین کیک میشه با ترکیب خامه سفید و رنگ قرمز رنگ صورتی ایجاد کرد و ..... و در نهایت اینکه برای اضافه کردن رنگ به خامه مخصوصا خامه فرم گرفته حتما از رنگ های ژله ای غلیظ استفاده کنید و رنگ های مایع طبیعی یا شیمیایی اصلا استفاده نشه، چون باعث شل شدن و وارفتن خامه میشه.

در خرید رنگهای پودری خیلی باید دقت بشه چون متاسفانه یک سری رنگهای پودری غیر خوراکی در بازار به اسم خوراکی به فروش میرسه.

علاوه بر این مذل های معمول در رنگهای خوراکی، رنگهایی هم وجود داره که خیلی شیک و کاربردی هست. مثل ماژیک های رنگی خوراکی که در سایز های مختلف وجود داره. که به نظر من رنگ مشکی یا قهوه ای اون خیلی کاربردیه و بهتره توی خونه داشته باشیم.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

instagramaparatsoroshtelegram
logo

تهران
واتساپ،تلگرام،ایتا،سروش،روبیکا پاسخگو
09226652536